Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Foto Dr. Hanna Hofmann

Dr. Hanna Hofmann

E-Mail: hanna.hofmann@ph-gmuend.de

 

Lehrbeauftragte
Abteilung: Pädagogische Psychologie und Gesundheitspsychologie

 

  • Gesundheitsförderung
  • Lebenskompetenzen
  • Gesundheitsförderung in der Schule
  • Gesundheitsverhalten
  • Emotionalität
  • mentale Gesundheit und Wohlbefinden
  • Arbeitsbezogenes Verhalten und Erleben

The Importance of Positive and Negative Affectivity and Mental Health Activities for Positive Mental Health and Work-related Behavior and Experiences

Knauf, R.-K.; Hofmann, H. & Eschenbeck, H. (2018). Förderung von Lebenskompetenzen. In C.-W. Kohlmann, C. Salewski & M. A. Wirtz (Hrsg.) Psychologie in der Gesundheitsförderung (S. 355 – 369). Bern: Hogrefe.

Hofmann, H., Binder, K. & Kohlmann, C.-W. (2015). Körperbild von Jugendlichen: Theater als interdisziplinärer Ansatz der Gesundheitsförderung im Setting Schule. Zeitschrift für Theaterpädagogik, 67, S. 57 – 58.


Zeitschriftenartikel (peer review):

Eschenbeck, H., Lehner, L., Hofmann, H., Bauer, S., Becker, K., Diestelkamp, S., Kaess, M., Moessner, M., Rummel‐Kluge, C., Salize, H.‐J. & the ProHEAD consortium (2019). Schoolbased mental health promotion in children and adolescents with StresSOS using online or face‐to‐face interventions: Study protocol for a randomized controlled trial within the ProHEAD Consortium. Trials, 20, 64. https://doi.org/10.1186/s13063-018-3159-5

Hofmann, H. und Kohlmann, C.-W. (2019). The role of positive and negative affectivity in healthy and unhealthy work-related behavior and experiences, European Journal of Health Psychology, doi: 10.1027/2512-8442/a000030

Hofmann, H. und Kohlmann, C.-W. (2018). Dimensionality of mental health activities in a German sample, Health Promotion International, doi: 10.1093/heapro/day078.