
Dr. Hanna Hofmann
E-Mail: hanna.hofmann@ph-gmuend.de
Lehrbeauftragte
Abteilung: Pädagogische Psychologie und Gesundheitspsychologie
- Gesundheitsförderung
- Lebenskompetenzen
- Gesundheitsförderung in der Schule
- Gesundheitsverhalten
- Emotionalität
- mentale Gesundheit und Wohlbefinden
- Arbeitsbezogenes Verhalten und Erleben
The Importance of Positive and Negative Affectivity and Mental Health Activities for Positive Mental Health and Work-related Behavior and Experiences
Knauf, R.-K.; Hofmann, H. & Eschenbeck, H. (2018). Förderung von Lebenskompetenzen. In C.-W. Kohlmann, C. Salewski & M. A. Wirtz (Hrsg.) Psychologie in der Gesundheitsförderung (S. 355 – 369). Bern: Hogrefe.
Hofmann, H., Binder, K. & Kohlmann, C.-W. (2015). Körperbild von Jugendlichen: Theater als interdisziplinärer Ansatz der Gesundheitsförderung im Setting Schule. Zeitschrift für Theaterpädagogik, 67, S. 57 – 58.
Zeitschriftenartikel (peer review):
Eschenbeck, H., Lehner, L., Hofmann, H., Bauer, S., Becker, K., Diestelkamp, S., Kaess, M., Moessner, M., Rummel‐Kluge, C., Salize, H.‐J. & the ProHEAD consortium (2019). Schoolbased mental health promotion in children and adolescents with StresSOS using online or face‐to‐face interventions: Study protocol for a randomized controlled trial within the ProHEAD Consortium. Trials, 20, 64. https://doi.org/10.1186/s13063-018-3159-5
Hofmann, H. und Kohlmann, C.-W. (2019). The role of positive and negative affectivity in healthy and unhealthy work-related behavior and experiences, European Journal of Health Psychology, doi: 10.1027/2512-8442/a000030
Hofmann, H. und Kohlmann, C.-W. (2018). Dimensionality of mental health activities in a German sample, Health Promotion International, doi: 10.1093/heapro/day078.