PH Schwäbisch Gmünd » Einrichtungen » Lehrende » Anselmann, Sebastian » Anselmann, Sebastian Publikationen

Publikationen von Sebastian Anselmann M. A.

Publikationen

Anselmann, S., Harm, S., & Faßhauer, U. (in prep.). Input from the grass roots – Challenges and problems of VET professionals in Germany.

Anselmann, S., Mulder, R.H., & Faßhauer, U. (in prep.). Beliefs on learning and learning activities of female trainers at the workplace.

Anselmann, S., & Faßhauer, U. (in prep.). Barriers on Learning: What hinders professional trainers and training managers to learn at and for work successfully?

Anselmann, S., & Faßhauer, U. (in prep.). Learning Barriers at the Workplace: Development and Validation of a measurement instrument.

Faßhauer, U. & Anselmann, S. (angenommen). Akademische Beruflichkeit in dualen Studiengängen – Entwicklungspfade aus der Berufsbildung.

Anselmann, V., & Anselmann, S. (angenommen). Beurteilung. Lehrbrief für die Weiterbildung zum PraxisanleiterIn. Deutscher Berufsverband für Pflegeberufe (DBfK) Nordwest e.V.

Anselmann, S., & Faßhauer, U. (2020). Pragmatisch Lösungen entwickeln und Ausbildung sichern – O-Töne aus der Berufsbildung zum Lernen unter Corona-Bedingungen Berufsbildung – Zeitschrift für Theorie und Praxisdialog, 185, 19 – 21.

Harm, S., & Anselmann, S. (2020). Professionalisierung mit System. Aufgaben und Handlungsbedarfe aus Sicht des betrieblichen Bildungspersonals. Berufsbildung – Zeitschrift für Theorie und Praxisdialog, 185, 8 – 10.

Luger, B., Anselmann, S., & Mulder, R. H. (2012). Characteristics of informal learning activities of older trainers at work. In CEDEFOP (Ed.), Working and ageing – The benefits of investing in an ageing workforce (pp. 254 – 279). Luxembourg: Publications Office of the European Union.

Anselmann, S. (2011). Informelle Lernaktivitäten Älterer – Eine qualitative Studie. Unveröffentlichte Magisterarbeit, Universität Regensburg.

Fischer, S., Lorenz, M., & Anselmann, S. (2009). Negatives Wissen von amtlichen Tierärzten. In M. Gartmeier, & H. Gruber (Hrsg.). Negatives Wissen (Bibliothek „Studentische Arbeiten Educational Science) (S. 22 – 34). Regensburg: Universität Regensburg.

 

Tagungsbeiträge

Anselmann, S. (2020, September). Lernbarrieren in der Domäne der Personal- und Organisationsentwicklung – Welche Faktoren hindern, an Arbeitsaufgaben erfolgsorientiert zu lernen? Paper Präsentation auf der BWP Jahrestagung, im online Format.

Anselmann, S., & Faßhauer, U. (2020). Barriers on Learning: What hinders professional trainers and training managers to learn at and for work successfully? Paper accepted for the 10th Conference of the EARLI SIG 14 Learning and Professional Development, Barcelona (Spain). Conference canceled due to covid 19 circumstances.

Anselmann, S., & Faßhauer, U. (2019, September). Was hindert Personal- und Organisationsberater/innen daran, an der Erfüllung ihrer Arbeitsaufgaben erfolgsorientiert zu lernen? Paper Präsentation auf der BWP Jahrestagung, Graz (Österreich).

Anselmann, S., & Faßhauer, U. (2019, August). Barriers in Learning - What hinders professional trainers and training managers to learn at and for work successfully? -First insights of a qualitative interview study- Poster presented at the 23rd pre-conference of the Junior Researchers of EARLI, Aachen (Germany).

Anselmann, S., & Mulder, R. H. (2012, November). Research on organizational learning. Poster presented at the 10th International Research School, ICO Fall School, Girona (Spain).

Anselmann, S., Luger, B., & Mulder, R. H. (2012, August). Informal learning activities at work of female and male trainers. Paper presented at the 6th Conference of the EARLI SIG Learning and Professional Development, Antwerp (Belgium).

Luger, B., Anselmann, S., & Mulder, R. H. (2011, September). Informal learning activities of older trainers at work. Presentation at the international seminar on Learning later in life – uncovering the potential of investing in an ageing workforce. Organised by Cedefop and the European Commission, Brussels (Belgium).

Luger, B., Anselmann, S., & Mulder, R. H. (2011, August). Informal learning activities of older trainers, Poster presented at the 13th Conference of Junior Researchers of EARLI, Exeter (United Kingdom).

 

Weitere Veröffentlichungen / Beiträge

Anselmann, S., & Faßhauer. U. (2020). Barriers on Learning: What hinders professional trainers and training managers to learn at and for work successfully? In G. Paris, C. Quesada-Pallarès, A. Ciraso-Calí, & H. Roig-Ester (Eds.), Professional learning & development: From innovative research to innovative interventions: Book of abstracts of the EARLI SIG14 2020 Conference (pp. 113-113). Universitat Autonoma de Barcelona. https://doi.org/10.6084/m9.figshare.12515342

 

Lexikonbeiträge

Anselmann, S., & Faßhauer, U. (2020). Selbstwirksamkeit [online]. socialnet Lexikon. Bonn: socialnet, 25.09.2019 [Zugriff am: 03.12.2020]. Verfügbar unter: www.socialnet.de/lexikon/Selbstwirksamkeit

Anselmann, S., & Faßhauer, U. (2020). Selbstwirksamkeitserwartung [online]. socialnet Lexikon. Bonn: socialnet, 25.09.2019 [Zugriff am: 03.12.2020]. Verfügbar unter: https://www.socialnet.de/lexikon/Selbstwirksamkeitserwartung

Anselmann, S., & Faßhauer, U. (2020). Selbstwirksamkeitserfahrung [online]. socialnet Lexikon. Bonn: socialnet, 25.09.2019 [Zugriff am: 03.12.2020]. Verfügbar unter: https://www.socialnet.de/lexikon/Selbstwirksamkeitserfahrung

Anselmann, S., & Faßhauer, U. (2019). Lernprozess [online]. socialnet Lexikon. Bonn: socialnet, 25.09.2019 [Zugriff am: 25.09.2019]. Verfügbar unter: https://www.socialnet.de/lexikon/Lernprozess

 

Rezension

Anselmann, S. (2020). Rezension zu: Detlef Kuhn (Hrsg.): Resilienz am Arbeitsplatz. Mabuse-Verlag GmbH (Frankfurt am Main) 2019. 2., vollständig überarbeitete Auflage. ISBN 978-3-86321-436-4. In: socialnet Rezensionen, ISSN 2190-9245, https://www.socialnet.de/rezensionen/27161.php, Datum des Zugriffs 07.12.2020.

 

Heftbetreuung

Faßhauer, U., Harm, S., & Anselmann, S. (2020). Zeitschrift berufsbildung Heft 185, Bildungspersonal in der Coronakrise.